piątek, 29 listopada 2013

Jak zrobić poduszkę w kształcie sowy

Poduszka w kształcie sowyKupiłam wczoraj zielony materiał i pomyślałam, że świetnie będzie wyglądała poduszka sowa z zielonymi plecami a przodem zrobionym z materiału w kwiatuszki, który mam już od jakiegoś czasu.
Ważną sprawą jest zrobienie dobrego szablonu sowy. Mój szablon wydrukowałam na formacie A3 na brystolu. Zrobiłam też szablon oczu, skrzydła i nosa.
Pierwszym krokiem jaki należy wykonać jest odrysowanie szablonów oczu i nosa na filcu,  wycięcie ich i zszycie.
Poduszka w kształcie sowy



Następnie robię skrzydełka. Odrysowuję szablon na brązowym materiale ale nie wycinam go dokładnie, zostawiam około 1cm zapasu i sczepiam z innym materiałem prawymi stronami do siebie.


Poduszka w kształcie sowy
Zszywam skrzydełka na maszynie zostawiając niezszyty fragment.


Poduszka w kształcie sowy
Wywracamy na prawą stronę a wystający w niezszytej części  kawałek materiału zaginam do środka i zaprasowuję.
Odrysowuję kształt sowy na materiale z kwiatuszkami i wycinam 1cm dalej niż odrysowana linia.
Poduszka w kształcie sowy


Przyszywam do niej oczy - ręcznie i skrzydełka na maszynie.
Poduszka w kształcie sowy
Po przyszyciu skrzydełek i oczu, przechodzę  do zszycia przodu i tyłu poduszki. Z zielonego materiału wycinam dla wygody większy fragment i spinam szpilkami materiały prawymi stronami do siebie.
Poduszka w kształcie sowy
Zszywam ze sobą przód i tył pozostawiając niezszyty kawałek, obcinam nadmiar materiału.
Poduszka w kształcie sowy
Wywracam sowę na prawą stronę, prasuję i wypycham wkładem do poduszek dekoracyjnych.
Następnie zszywam pozostały fragment zieloną nitką. Staram się zszywać po wewnętrznej stronie aby szycie było jak najmniej widoczne
Poduszka w kształcie sowy

A to już gotowa sowa (pierwsza od lewej) razem z innymi sowami, które zrobiłam:)
Poduszka w kształcie sowy



6 komentarzy:

  1. świetne :) na pewno skorzystam z pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się! Spróbuję tez podobną uszyć dla wnuków!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne,bardzo mi sie podobają ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Motyw sowy jest moim ulubionym :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam , jakich materiałów używasz? Mają one konkretną nazwę? i czym są dokładnie wypchane ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypełniam wypełniaczem do poduszek dekoracyjnych, najczęściej kupuję poduszki dekoracyjne w Jysku, rozpruwam je i wypycham swoje poduszki. Materiały użyte do tej sowy to bawełna, tkanina w kwiatki jest firmy Stof, pozostałe kupiłam w hurtowni i nie wiem jakich są firm. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze:)